Grød af flager og mos med stykker

25. oktober 2016

Alder:
5 mdr.

Grød af flager og mos med stykker

Hej Helen

Beklager de mange spørgsmål.

Vi har været i gang med ske mad i 3 uger nu, lige nu får han som skrevet tidligere 1/2 grød af mel til frokost og 1/2 mos til aften (broccoli, gulerødder, blomkål, kartoffel, bønner, græskar)

Idag prøvede jeg så med grød af flager (quinoaflager) med lidt æblemos men han skulle til at kaste op flere gange. Til aften fik han broccoli og her virkede det også til at han skulle kaste op. Jeg tror det er fordi der er små klumper i broccolien. Det hele skal være helt most, men det er svært med ...

Annonce

... broccoli og bønner.

Hvad betyder det? Skal jeg vente med flager?

Jeg har prøvet at tilbyde ham mere end 1/2 grød, men han vil ikke have mere end 1/2, han kan næsten spise 1/2. De sidste par dage har han ikke spist 1/2 hel op der har været lidt tilbage, jeg troede ellers godt at han ville kunne spise mere end 1/2.

Skal jeg måske droppe mosen til aften og kun give ham grød til frokost? Er jeg måske gået for hurtigt frem? Er det ikke først når han kan spise en hel 1 dl at de skal have mos til aften? Han er 6 mdr gammel om ca 3 uger.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor